Member Kamcing Anak Haji Amir

Khamis, 17 Mac 2011

Memancing Udang

Walaupun tak balik ke kampung dan tak memancing ke sungai, diorang ni tetap menjalankan tanggungjawab untuk melaksanakan hobi memancing. Malam tu, sempena Pinny balik dari Sarawak, Ijal, Daud dan Adik berkumpul di rumah Kak Linda di Saujana Utama, Sungai Buloh.

Selepas makan malam, diorang tak tahu nak buat apa, lalu bercadang pergi memancing kat kawasan-kawasan situ jugak. Tempat ni adalah tempat memancing udang berbayar kepunyaan orang kita jugak, yang mana sebelum ni Daud dan Adik dah pernah datang.

Bila sampai, diorang sewa 2 batang pancing dewasa, RM 15 satu jam, manakala kanak-kanak pun 2 batang RM 10. Mancing la diorang ni sampai mengantuk-ngantuk, mana taknya mula pukul 10.45 malam sampai 11.45 malam..!!


Daud memberikan pose istimewa...kat belakang tu Ijal..
Tu dia, berbaris anak-anak Haji Amir..


Ijal dan Iman...muka ngantuk je...


Fildza dan Basyirah...macam tak larat je...

Kak Linda dan Imran....ngantuk tu..

Adik...Blur la woi...

Ni pulak gambar udang yang dah dipancing...untuk pengetahuan, udang ni bukannya bila pancing terus beku macam ni...ni sebab terlalu teruja masa dapat udang dan terlupa nak ambil gambar. Bila dah masuk dalam fridge baru teringat nak ambil gambar....

*** Best gak...dapat la dalam 7-8 ekor, pastu tokeh kedai tu bagi lagi 2-3 ekor....

16 ulasan:

saya YANA berkata...

bestnye.... Yana dulu mancing kat parit depan umh nenek je.. esok tengok pancing suda ilang.. hahaha..

nisa berkata...

Tu diaaaa...depa memancing udang pulak...family hampa ni memang best betoila...kami nak join boleh...hehehe...

p/s bukan menteri pengangkutan.. MB perak..hahahaha

Fadzli Amir berkata...

saya YANA- dulu kat kampung ada la parit..sekarang dah kering...kalu ada air pun tak dak ikan..

Fadzli Amir berkata...

nisa- nasib baik boleh layan hobi sesama, kalu tak susah gak la...

khairul berkata...

x penah try mancing dlm kolam ni

Fadzli Amir berkata...

khairul - bukan pe, kalu malas nak bersiap2 ke sungai atau laut...datang je sini melepas gian..hehehe

Yan berkata...

Konker satu kedai nampak Anak2 Hj Amir. Tak nak lah..baru makan Mee Udang...

Fadzli Amir berkata...

Yan - Tu la kak, datang berduyun, tapi sewa pancing 4 batang je...hehehhe...mancing udang best, makan kurennggg sikit..

toyolkiut berkata...

malam2 sempat lg mancing ye..
udang yg dpt tu mesti dlm kategori suka jalan malam jugak.. yg lain dh tido sbb tu x mkn umpan..
hehe..
seronok ye kumpul ramai2 buat xtvt cm tu.. bahagia nye kluarga anak2 hj. amir ni.. bertuah..

imah berkata...

time kpini cerita psl depa p mancing udang,imah igt kt sungai tp bla tgk gmbr,tmpt dia cm kdai..
best gak aktvt ni..bleh wat bila2 masa x kira time..kl 10mlm pun bleh p lg..hehehe

Szafwan berkata...

amboih...p x ajk org....

Amir faiez berkata...

tu la sapuan...mai la lpk cni..jlan2..

Fadzli Amir berkata...

toyolkiut - Hahahaa...tuk pengetahuan Keen, udang ni aktif waktu malam...terutamanya udang galah...tapi siang pun diorang makan kalau dah rasa lapar...hehehee...bertuaahhhh sangat...

Fadzli Amir berkata...

imah- rasa Pinny cerita mesti tak berapa best, tu yg imah faham lain tu...macam dia cakap mancing guna umpan umang-umang....sebenarnya umpun-umpun...hehehhee

Fadzli Amir berkata...

Szafwan- tu la Safwan, pi la naik bas....kan ke kamu dah besar...

Fadzli Amir berkata...

Amir faiez - Dia tak berani la tu...hehehe

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails