Member Kamcing Anak Haji Amir

Jumaat, 18 Mac 2011

Ikan Mati...!!!!

Pagi-pagi memang aku la orang pertama yang sampai kat office, masa bukak pintu terus nampak ikan-ikan dalam kolam tu bergelimpangan...Ingatkan diorang tak bangun tidur lagi, tak pun nak buat lawak pagi-pagi jumaat ni...Tapi tanggapan aku meleset, depa dah pergi menemui Ilahi terlebih dahulu...5 ekor semuanya. Yang tinggal hanyalah yang paling kecik sekali seekor dan juga beberapa ekor ikan perbandaran...

Begitulah kehidupan, ada yang datang, ada yang pergi. Sudah ketentuan Yang Esa. Walaupun tanpa sebarang tanda atau amaran, bila dia kata 'Jadi' maka jadilah....

5 ekor ikan yang telah mati....


Yang tinggal, hanyalah seekor je...warna kuning keemasan tu....


*** Tak dapat dikenalpasti, sebab-sebab kematian...Takkan sebab kesan radioaktif stesen nuklear kat Jepun kot..Nampaknya kena beli ikan yang baru la hari ni...

16 ulasan:

mariah berkata...

Sedih bila tengok sendiri 'pet' kita mati.. sebab mereka juga makhluk macam kita, rasa dekat je.

nak tahu juga sebab apa mereka mati ye.. 5 ekor sekali pula tu..

khairul berkata...

ciannn......

Fadzli Amir berkata...

mariah- tak le sedih sgt tapi rasa sayang je sebab dah besar...sebab tu tak tau la pulak...

Fadzli Amir berkata...

khairul- nak wat cam na...dah takdir..

fadhdeela berkata...

ayat anda xleh blah..hihi jauh tol efek radioaktif tu erk :P hihi

Meh singgah: Seksinya Dia!!!

Prince Halilintar berkata...

kene beli ikan baru lah tu..sebelum tu mgkn kene cuci dulu kot kolam tu takut ade bende asing masuk ke kolam tu..

Fadzli Amir berkata...

fadhdeela- hahaha...saja nak perangat dengan ayat tu....

Fadzli Amir berkata...

Prince Halilintar -nanti lepas sembahyang jumaat kot, diorang nak pegi beli...

saya YANA berkata...

ikan pe tu?.. kt umah Yana yg de akuarium yg xde ikan.. haha...

Fadzli Amir berkata...

saya YANA- hehehhe...tu bukan akuarium tu...

a loqman berkata...

kesian ikan tu ye..huhu

Amir faiez berkata...

Innalillah...

Szafwan berkata...

al-fatihah....

Fadzli Amir berkata...

a loqman- dah sampai ajal...

Fadzli Amir berkata...

Amir faiez & Szafwan- ....;P

imah berkata...

dh ajal nk wat cmne,kta yg idup perlu truskn idup..innalillah..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails