Member Kamcing Anak Haji Amir

Rabu, 9 Mac 2011

Kesian Pulak...

Berkenaan entry aku sebelum ni link, bila balik kampung dan bersembang dengan abah, baru aku tau cerita sebenar sedikit sebanyak. Tak manis la kalau aku terus pegi sana dan tanya yang macam-macam kat budak penagih tu. Tak ada gunanya pun, dah tentu terang-terang dia tak mengaku dan natijahnya, bapak dan mak dia yang malu. Walaupun pada mulanya aku memang marah sangat pun.

Abah bagitahu yang budak tu dah mula buat perangai bali, mak bapak dia dah tak tau nak buat apa. Hanya linangan air mata je disebalik wajah senyum diorang. Kesian aku kat mak bapak dia..Tu la jadinya kalau dadah dah jadi raja.....

Yang boleh kami buat hanyalah memperkukuhkan lagi sistem keselamatan kat rumah dan berserah pada Allah. Sebab kalau kita marah atau pukul sekalipun takkan jadi apa-apa, bila ketagihan dia datang, dia pasti akan datang mencari sumber kewangan...

***Semoga Allah pelihara Abah dan Imah yang berada di kampung...

24 ulasan:

Cik Rimau berkata...

hurmm.. bahaye jugak kan.. tapi xpela.. doakan je family selamat.. tapi kalau die cube apa-apakan family, bole la kot ambik tindakan.. :-)

Fadzli Amir berkata...

Cik Rimau- InsyaAllah..rasanya tak dak apa2 buat masa ni...

fazlinda berkata...

Mmg kita kesian kt parent dia tp dia ada kesian kt family kita. Keluarga haji amir mmg
baik hati, tp kita dh selalu terkena. Fikir2 kn lah...

Cikli berkata...

masalah dadah juga berpunca daripada rasuah.

hawiz berkata...

dadah..uiks...seramnyer..huhu..moga2 dijauhkn..

aleen aiden berkata...

ade jugak kwn alin cerita kazen die salu dtg rumah mintak duet.klo xbukak pintu dia tggu jugak smpai bukak.huhuh

hopfuly family kamoo baek2 aje.. ^_^

fadhdeela berkata...

kalo dadah dah menguasai hidupp mcm tu la..

Meh singgah: Anda Stress!! Meh Baca nie!!

niesz berkata...

tu la..kalau dah sekali isap, mesti nk lagi, x fhm betul penagih mcm ni, dah xde duit tu buat la cara xde duit..

khairul berkata...

jom main keta dri main dadah InsyaAllah selamat dunia akirat :)

mariah berkata...

itulah, kesian2 juga dekat mereka ni, yela mesti mereka juga serabut dgn diri mereka, tapi tak tahu penyelesaian yg sepatutnya.. emm. macam dalam entri saya la.. yang 'rasyid' tu.. tapi belum buat part2 la.. :)

imah berkata...

ntah la..rumit gak problem ni..cm diluah mati mak,ditelan mati bapak..hehehe
ape2pun kta sama2lh berdoa semoga menda2 cm ni x d lg..aminn

Fadzli Amir berkata...

fazlinda- Kak linda...sebelum ni pernah ditangkap oleh orang kampung dan dipukul teruk...so, kalau setakat tegur tu apalah sangat....bila sampai gian dia tak kira dah..

Fadzli Amir berkata...

Cikli- yep...betul rasuah dikalangan PBT dan pihak berkuasa, yg diberi oleh tokeh2 kat pantai remis..

Fadzli Amir berkata...

hawiz- tu la..mintak dijauhkan...dari keturunan..

Fadzli Amir berkata...

fadhdeela- susah untuk pulih..kecuali dia duduk dipersekitaran yg kawan2 tak tau dia penagih dan tak ada bekalan..

Fadzli Amir berkata...

aleen aiden- Thanks ..!!!

Fadzli Amir berkata...

niesz- tu sebab jgn cuba..kalau dah cuba memang tak boleh tinggal punye..

Fadzli Amir berkata...

khairul- Hehehehe....betul2...main kereta mainan...

Fadzli Amir berkata...

mariah- ye la...kekadang kesian jugak...

Fadzli Amir berkata...

imah- Aminnn...

Amir faiez berkata...

kite bakor..kite bakor..kite bakor je..sape stuju angkat tgn mcam saye...

Fadzli Amir berkata...

Amir faiez- Wei...kalu bako, .......nak duduk kat mana woi...bertimbang rasa la sikit...hehehhe

MAPPIAU berkata...

tula dadah tu memang perosak bangse kan.

saye doakan mudahan abah dan imah fadzli sentiasa di lindungi dari segala keburukan amin :)

Fadzli Amir berkata...

MAPPIAU- Amiiinnnn...mekasih..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails