Member Kamcing Anak Haji Amir

Isnin, 14 Mac 2011

LamaTak Call

Pagi semalam call abah, bila angkat telefon lepas salam semua dia cakap,

"amboi lama tak dengaq cerita."

Aku jawab, " Semalam orang call, tak angkat."

Sedangkan baru 3 hari lepas kalau tak silap aku call abah, pastu minggu lepas aku balik ke kampung. Tu pun abah kata lama. Bila fikir-fikir balik, abah sunyi kat rumah tu dengan gelak tawa anak cucu. Tu yang masa berlalu rasa terlalu lama, tak macam aku yang bekerja tiap hari yang merasa hari berlalu begitu cepat.

Pesanan untuk aku sendiri dan semua, hubungilah kedua ibu bapa kita walau sesibuk mana pun. Sekurang-kurangnya 2 kali seminggu. Kalau tak mampu untuk balik kampung la. Sebab diorang yang kesepian mengharapkan kasih sayang daripada anak-anak.

*** Lepas ni sama-sama kita call diorang...K..!!

20 ulasan:

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

org tua... mmg mcm tu... nk kn perhatian anak..kalu anak2 x sedar, x tau nk kata hapa

Fadzli Amir berkata...

http://aniesandyou.blogspot.com - tu la....kita ni yg kena alert kan...

saya YANA berkata...

Yana dok ngn mak.. hehe..kadang2 tepon pejabat jek.. haha...

MAPPIAU berkata...

errkkkk, terus capai telefon dail no rumah kat kampung huhuhu

hawiz berkata...

huhu..terasa lak..maakkkk...abahh...rindu

Fadzli Amir berkata...

saya YANA-ok la...sesekali telepon ke sms ke walau duduk sekali

Fadzli Amir berkata...

MAPPIAU- hehehee....pantasss....diorang memang tengah rindu tu...

Fadzli Amir berkata...

hawiz - Diorang pun tengah rindu tu...telefon je...

Yan berkata...

ALHAMDULLILAH mak pak akak selalu mai umah akak. Stay sometimes sampai sebulan. Balik kg kejap, then mai balik. Baru je lepas balik dr Penang dan Perlis dgn depa. Best sangat..

Fadzli Amir berkata...

Yan- bagus la macam tu...abah tu dia tak suka duk umah anak2, dia ada ayam, itik semua kat kampung tu....hehehe

Szafwan berkata...

nk blik kmpung a....b0ring dok umah....bleh borak2 ngan tok wan smbil main chess.....

toyolkiut berkata...

mmg bila berjauhan ati trasa sayu..
nsib baik TK masih tinggal ngn mak..

Fadzli Amir berkata...

Szafwan- Pi la balik naik bas...bukan jauh sagat pon...

Fadzli Amir berkata...

toyolkiut- Ok la tu, tinggal sekali....

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

kalau kita duduk dgn mak ayah..ape kata kita call nenek atau atOk kita pulak. mesti dorang rindu kat kita jugakkkk.

Fadzli Amir berkata...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. - Ok gak idea tu, mesti diorg best..!!!

Budu Masin berkata...

tiba2 rasa nak balik kampung...nak balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!

azwaazliza berkata...

huaaaaa...touching tol bace entry ni....call...call..call...dah sebulan lebih xbalik ni...tp nasib baek mak abah dtg...heheh..dpt gak ubat rindu

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
touching tol bace entry ni....cadehhhh ... meleleh air mato den....

Abah oh Abah...
Kerana abah aku disini
Kerana abah aku gembira
Kerana abah kuterasa bahagia…
Terima kasih atas segalanya
Abah oh Abah…
Tak pernah kau keluhkan
Semenjak kecil aku dibesarkan
aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
Teguran mu.. Marah mu..
Tanda sayangnya abah pada anak mu
Anak mu saja tak peduli dan buat tak tahu
Abah oh Abah...
Abah…engkau semangatku
kau padamkan air mataku...ketika aku bersedih…
Engkau penawarku ketika aku sakit…
ketika aku ketawa .. engkau turut ketawa
Abah oh Abah...
Namun ketika engkau berduka ?
Aku harap Akulah penawar duka laramu
Tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
Abah
Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"

Amir faiez berkata...

huhu..mlm ni nk tpon...nseb bek rmai kt kpg skng..sonok sket abah..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails