Member Kamcing Anak Haji Amir

Sabtu, 16 April 2011

Mari Melukis...

Hari ni aku takde apa topik nak cerita, cuma nak upload sikit cara-cara membuat lukisan/scketch.

Bahan-bahan yang diperlukan ialah: 1. Pensel ( tak kira la, H ka, B ka, 2B ka...) 2. Kertas 3.Inking Pen 4.Pemadam ( kalau perlu )
Cara-cara:

Memula, ambil kertas dan tentukan apakah subjek yang hendak dilukis dengan mula buat garisan horizontal dengan menggunakan pensel...

Buat garisan vertikal untuk memecahkan bahagian-bahagian subjek...


Detailkan segala garisan bagi membentuk subjek...

Dengan menggunakan Inking pen, inkkan garisan-garisan yang diperlukan..

Akhir sekali, tambah la apa yang patut untuk mencantikkan lagi lukisan anda.....dengan menambah bebayang dan apa-apa yang perlu...

***Itulah kalau nak cepat drawing, aku le jadi mangsa tukang sketch....Komputer diketepikan...

22 ulasan:

saya YANA berkata...

pandainya melukis...
bole tolong plan kat 1 rumah.. hahaha..

Mie berkata...

Kalau orang dah berbakat, hasil kerjanya memang cantik..

Ct Aja berkata...

saye xpandai melukis...hehehehe

Cikli berkata...

pertama kali aku bangga dengan orang yang aku tak pernah jumpa.

aku memang respek pelukis.

Izyan Masri berkata...

MEMANG TAKLAH NAK LUKIS MACAM NI.LUKIS ORANG LIDI PON FAILED T_T WUWUWU

Yan berkata...

kalau akak haram tak kan jadi.. anak2 mewarisi tangan bapak diarang.

topimagine berkata...

aku minat melukis.. tapi xde bakat lak... hehe

toyolkiut berkata...

alamak cikgu..
TK kantoi la..

br satu garis je ni..

Daddy Ziyyad berkata...

wowww..cantik!

memang kalau tak pandai melukis, tak boleh belajar architecture ek?

Nadia Sharudin berkata...

fuyoh! Kagum tengok hasil lukisan.. Kalau sy melukis, garisan pon tak lurus..

aleen aiden berkata...

pergh,kewl tahu!

azmnor berkata...

Salam Fadzli..,

Dah awak ada kebolehan lebih pantas dr komputer ...so awak laa yg kena lukis....tp hasilnya saya TABIK laa...

adwafarahin berkata...

hebat! :)

Sham berkata...

serius aku jeles dengan lu bro...!

fazlinda berkata...

adik aku ni mmg terrer melukis sejak kecil lg. i salute you bro...... dgn kelebihan ni la dia sara keluarga dia........ congrats......

imah berkata...

mmg terbaek dr ladang..cayalah..talent yg xsemua org ade termasuk lah imah..:)

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
rxz 5 speed 6 speed catalyzer

uihhhhh tak pandai lerrrr..... kalau namanya bakat semua nyerr jadi..... conteng ajer dah lukis cantik

Amir faiez berkata...

rsanya adik beradik yang laki sume pndai lukih..adik sorg ja biol cket bab lukih melukih nie..hihi..

TheChekJah berkata...

wah.... jah kalo lukis bukan jadi pagar ni, mungkin semak samun... haha...

Cikli berkata...

bro,
gua tag lu utk cerita zaman sekolah di

http://pendambarahmat.blogspot.com/2011/04/kontest-kenangan-zaman-sekolah.html

sori le lambat. hari ni je.

bunga berkata...

mmg cantik..pandai..

wan nurul hezrina berkata...

mummy pandai gak lukis..orang lidi..hikhik..chantek lukisan nie..abah mummy dia tukang kimpal n pandai lukisan..n kalau lukis kejap jerk

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails