Member Kamcing Anak Haji Amir

Jumaat, 15 April 2011

Aku Bukan Tokeh Pensel..!!!

Aku bukannya orang yang kaya, yang sanggup menghabiskan wang bagi membelikan kereta besar, PS3, segala bagai untuk anak-anak. Melainkan kalau diorang belajar betul-betul dan mendapat keputusan cemerlang. Apa yang aku bebel ni bukan pasal apa pun, ni kerana semenjak diorang bersekolah tadika ni, semua barang yang dibawa ke sekolah kebanyakannya hilang. Pensel kaler dah berapa kotak, dari yang sebesar-besar kotak sampai akhir sekali kotak kecik. Yang ada hanyalah tinggal kotak. Pensel, pembaris dan pemadam tak payah cerita la, kalau disusun buleh buat jambatan pulau pinang yang ke tiga. Malam tadi tanya diorang, mana pensel..mana pemadam..diorang cakap takde. Setelah sekian lama ( sepatutnya aku dah mula ni awal-awal dulu lagi ), aku mengambil tindakan pencegahan yang aku harap dapat mengurangkan kadar kehilangan barang-barang.

Mula membuat penanda nama kat pensel...


Kat pemadam pun, tapi kalau terbukak tak boleh nak buat apa la....


Diorang dua orang ni pun cuai sangat, tak kisah kalau barang hilang.


***Harap-harap, hari ni bila periksa beg diorang, segala pensel dan pemadam ada ...Ingat dulu Mak Saudara ada cerita anak dia, nasib baik seluar dalam tu melekat, kalau tak mesti hilang...hehehehe


21 ulasan:

TheChekJah berkata...

haha.. jah pon penah wat camtu dulu... kah3... bagus2... tp kene pastikan member2 naufal n nabil tau bace, kang d ambik jugak.. haha

khairul berkata...

sama lah kita ..buat p la mcm mana pon..balik sekolah mesti ada menda yg hilang

Cikli berkata...

patut ikat macam lighter kat warung tu. ikat kat beg.

khaifaiz berkata...

Itulah cerita pensil dan pemadam.. hehe.. kalau hilang gak lepas pi letak mangga.. heheheh

Biasa la tu budak2.. Tak alert lg pasal brng sendiri.. tak pun tgh bermurah hati tgk kwn2 yg tak der pensil..

topimagine berkata...

dulu selalu kena mare ngan mak sebab selalu barang hilang... dh hilang nak wat cm ne kan.. hahaha

Ila berkata...

budak2 ni kadang murah hati sgt..kawan mintak pun kasi jer...

Izyan Masri berkata...

KEHKEH.TERINGT ZAMAN SEKOLAH RENDAH DULU KALAU DAPAT JAGA PENSIL KAYU SAMPAI SAMA PANJANG DENGAN JARI KELENGKENG,DAH HABIS HEBAT SEBAB SELALUNYA ASYIK HILANG JE XD

azmnor berkata...

Salam Fadzli..

biasa laa tu bebudak sekarang ni..celik-celik semua benda dah ada di depan mata..tak macam kita dulu kan..

pasal pensil dan pemadam ni jgn citer laa ..kalau anak saya pun kalau dikumpulkan boleh penuh satu komtar tu...

dulu masa anak no 2 dok asrama rasa saya mau satu lori dah belikan seliper dia asyik ilang jer..

tak tau laa nak ajar camner...sabar jer laa

Anna berkata...

Salam kenal kembali,

Terima kasih jadi follower saya.

Anna

Daddy Ziyyad berkata...

Bagus entri ni..
Boleh jadi iktibar bila my son masuk umur sekolah nanti..haha..

Tu belum masuk asrama lagi tu..
Kat asrama, slipa jepun pun hilang!

mariah berkata...

salam kembali..

dulu, sy pernah partime sbg guru tadika, antr sebab brg murid selalu ilang:

:)

- bagi kwn pinjm, lupa nak ambil semula (yg pinjam pun lupa2 nak bagi balik)

- confius, tak tahu sape punya sbb xde tanda nama (bijak sgt tindakan enta untuk mark nama mereka)

- PEMADAM, kerana mereka suka main potong2 guna pembaris!! jd, tak hairan, satu hari, satu pemadam,hehe..

- mereka suka sharp pensil atau kaler sampai pendek, walaupun dh tajam, sebabnya nk siasat mcmne 'pengorek' boleh mengorek...budak2.. :)

itu serba sedikit la.. jd sgt menyokong idea enta di atas.. :)

Prince Halilintar berkata...

bagus tu wat camtu..klu kawan terambik pun boley la terperasan nanti..

nisa berkata...

Hahaha..masa sekolah pun buat macam tu, sebab tak nak orang curi, sume pensel,pen dan pemadam ada label..hihihi...

imah berkata...

bgs2..tp biase la kan,bdk2..imah rsa kecik2 pun imah cmni gak..time 2 bknnye nk pk psl duit..pk nk main je..

fazlinda berkata...

naufal & nabil still tadika, tak pe lg kalo selalu hilang brg. ni basyirah yg std. 3 pun lbh kurang. dlm pencil box ada 1 btg pensil kontot je, ruler ngan eraser suma lesap. bila tanya mana eraser, dia jwb tadi kwn main potong2. mane x angin satu bdn. sekarang i couldn't be bothered. kalo x de dia beli sendiri guna duit belanja harian dia.

Yan berkata...

hee..hee.. lawak lah awak ni.. masalah ni mmg adalah masalah negara.

Akak ni hah.. juai kat kedai penuh barang alatulis.. tp anak asik tak de barang je..

Cikgu ingat akak yg kedekut.. Tokey balak pun bungkus tau..

cikgu ct berkata...

biasalah kalau hilang ni. hari2 sy kutip pensel, pemadam, pensel warna, kain sapu tangan, suar kecik, stokin mcm2 lg lah. bila tanya tak tahu siapa punya kadang2 mereka x mengaku tu barang mereka. kalau ada tulis nama senang la skit leh tau. Pernah suar kecik penuh tahi terselit kat paip bila tanya ni suar saper dah tak mengaku hehe boleh bygkanlah... seminggu x tuntut kena buang ler.

fadhdeela berkata...

bdk2 biasa la tu...murah hati sgt hihi akak kita pun bising blk sek ada jer brg dia hilang ;p

meh sini: Video: Model Jatuh Tergolek!!

sini jugak: Maharaja Lawak Minggu 3 - Sepahh!! Mmg Lawakks!

toyolkiut berkata...

tersedak TK ngah makan nasik ni bila baca ayat last tu..

sama la.. TK dulu buat cmtu jg. pe lg masa dok asrama.. baju, seluar semua ada nama..

TK bnyk kutip alat tulis orang..
mereka cm x kisah pun bila tcicir, kt kelas, kt library.. bersepah2..
itu la yg TK kutip dan simpan. sbb tu jg la mereka gelar TK toyol..

Amir faiez berkata...

sabo jele...

wan nurul hezrina berkata...

mmg kena tanda nama..selalu zaman2 sekolah mmg alatulis selalujer ilang..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails