Member Kamcing Anak Haji Amir

Isnin, 11 April 2011

Berkubang's Time..!!!!

Suatu pagi, di Kampung Padang Serai, kelihatan dua pemuda ( pemuda tu ) sedang merenung kosong ke dalam parit, yang mana diorang memang tak tau nak buat apa... Faiez dan anak saudaranya, Safwan. Nak tangkap ikan memang sah takde ikan dalam parit tu...Yang ada, berudu dan jentik-jentik... Tiba-tiba, sebijik kelapa terjatuh ke dalam air parit, berdekatan mereka...!!!

Safwan dan Faiez ( adik )...


Tiba-tiba, sebiji kelapa jatuh berdekatan dengan diorang..!!!


Habis merecik air...!!!


Ada lagi....hairan sungguh..!!


Tiba-tiba nampak satu bayangan melintas parit yang diorang lepak... Agak menggerunkan..!! Ada lagi bukan satu, tapi tiga bayangan yang buat aksi-aksi erobatik kat parit tu...!!Bukan aksi erobatik je, aksi terbang-terbang pun ada.... Bertepuk tampar pulak dalam parit..


















***Itu la diorang, kalau takdak kerja sangat kat kampung...Daud, Faiez dan Safwan, berkubang dalam parit...( Untuk pengetahuan, semua parit-parit kat kebun ni di buat oleh Tok Wan ( Haji Taib dengan cara manual, bukan mesin )

17 ulasan:

Prince Halilintar berkata...

terkenang zaman prince kanak2 dulu..mmg suke sgt main parit ni..siap kene rotan lagi sbb time maghrib pun masih nak main kat dlm parit..hehe

Daddy Ziyyad berkata...

hahahaha..berkungfu dalam parit!!

Magic kan, kat ladang sawit, tapi yg jatuhnya buah kelapa! :P

Ct Aja berkata...

seronoknye main air...hheheee, da lame tak pi picnic...

saya YANA berkata...

hahaha... kat parit pon jadi lor.. haha..

♥ manje ♥ berkata...

mana datangnya buah kelapa tu? misteri ni ~

azmnor berkata...

Salam Fadzli,

.......mmmmmmm alam penuh ria tanpa kengkangan nyata....

imah berkata...

hahaha..best tul jln cerita ni..cm kne2 je ngn gmbr2 2..
skg aktiviti ni dh xde dh sbb yg kait buah sawit bkn diorg ni lagi..abah dh suruh org lain...xyah lh bgtaw siapakah gerangan org i2..hehehe

Afzainizam berkata...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
enjin wira enjin apa lepas jpj


oohhhhh mengimbau zaman silam aku my feverote parit ooohhhh kat situ selalu aku tangkap puyu dan anak haruan...


beb suasana parit dan kelapa sawit tu macam kat kampung aku... bila lepas ujan ajerrr air parit semua penuh.... ooohhhhhh mmg best masuk parit bawak tudung saji dapur buat tangkap ikan

Szafwan berkata...

best w00....

Amir faiez berkata...

huh..jlan cite tu xkene pon dgan tujuan asal cite ni..huhu..kitaorang mmg nk mndi parit pon setelah penat cop sawit..da lama xcop swit tem ni..pas zhor bru abes cop ..pnya la lma p cop swit..last2 p mndi parit dlu...lyan...

Cikli berkata...

aksi erobatik takpe bro.
jgn aksi erotik sudah. tenggelam isu video datuk t pulak nanti.

bunga berkata...

hahahha..ingat ke bayang apa..ahaha

MAPPIAU berkata...

hahaha sungguh sempoi ahli keluarga amir sangat sporting...sukeeee laaa hihihi

Ryo Azhar Rahza berkata...

woww..mcm sejuk je air tuh..haha..seronok berkubang ye

noornazuha berkata...

kampung kat mana ni?banyak kelapa sawit ek..tak takut ada lintah/pacat ke dlm air tuh?hehehe..kalo saya dh pengsan kalo jupe lintah...geli x ingat daaaaa

toyolkiut berkata...

mmg seronok sebenarnya..
teringat kisah2 lama..
balik umah kena bedal la pulak..
hehe..

fazlinda berkata...

tak payah byr mahal mcm kt sunway lagoon. rupa2nye kt kg aku pun ada tmpt best nk berkubang. kalau imran nmpk ni sah~sah dia la yg plg teruja

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails