Member Kamcing Anak Haji Amir

Khamis, 11 Ogos 2011

Ragam Puasa

Dalam bulan puasa ni pelbagai ragam yang dapat aku tengok dan dengar. Daripada mak bapak sampai le ke anak-anak. Di sini dihidangkan sketsa benar tentang apa yang di lalui oleh anak-anak semasa bulan puasa.


Main bunga api ( gambar tahun lepas )

Nabil

Abah : Nabil puasa hari ni? ( hari pertama puasa )

Nabil : Nabil kuasa ( dia cakap puasa, KUASA ), cikgu bagi makan bihun kat sekolah...( dengan selamba je )

Naufal

Abah : Naufal puasa hari ni? ( hari kedua puasa )

Naufal : Kuasa( sama macam nabil )...Naufal minum air sikit je kat sekolah...dahaga...
( pun dengan selamba )

Irfan ( sepupu diorang )

Kak Lili( ummi Irfan) : Masa mandi, Irfan minum air ye?

Irfan : Mana Ummi tau......( dengan rasa ingin tahu )



*** Satu lagi ragam ialah, kena cirit-birit sebab beli makanan kat Pasar Ramadhan.....ulang ke Toilet 4-5 kali...tapi bila siang, puasa dah ok....( ini bapak punya ragam )

16 ulasan:

KhaiRin berkata...

pendek kata: bdk2 sgt jujur org nyer ;-)

Prince Halilintar berkata...

okla tu ngaku jgk die..byk betul ragam eh..klu camtu jgn beli la kat bazar ramdan, masak je sekali sekala..hee

Bob Merley berkata...

Budak2 memang best! Innocent and funny! teringan zaman budak2 dlu...

ainnoraini berkata...

sebab ade cermin ajaib...

same la mcm anak2 kat rmh tu...pelik bila maknye ni teka betul jer...

khaifaiz berkata...

hahah... byk sungguh ragamnya

Ros berkata...

kanak-kanak menceriakan hidup...

salam ramdhan al-mubarak buat semua

Ros berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
khairul berkata...

hmmm...teringat meriam buloh

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

Comel.....xpe blajar puasa pelan2 ;)

MAPPIAU berkata...

hahahaha terus tak jadi nak marah ek?

kelakar dan sungguh jujur la bebudak ni tau :)

Cikli berkata...

budak-budak memang cakap KUASA kot...anak ambo yong pun dulu sebut macam tu. Tapi talhah pulak sebut TUASA

sekamar rindu berkata...

salam..

sangat sukalah tengok header blog ni..

Chik Att berkata...

Ca plak .. rasa syukur sangat taun ni ... Ariff dah boleh berpuasa penuh ...

L berkata...

anda seorang yg pemarah?
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/jangan-marah.html

Afzainizam berkata...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip Pemeriksaan servis kereta

warrghhh meriahhh nyerrrr..... jangan main meriam tauuu

imah berkata...

hahaha...lwk2..xdpt duit rye la dr makteh taun ni..puase xpenuh..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails