Member Kamcing Anak Haji Amir

Rabu, 17 Ogos 2011

Lepak Tepi Laut Sungai Pinang

Tak buat apa, lepak-lepak di tepi laut di Sungai Pinang. Aku bawak sekali anak saudara aku, Safwan dan Irfan. Kat sini petang-petang ada aktivity memancing. Ada melayu, cina dan india yang memancing kat sini dan mereka bersembang antara satu sama lain begitu akrab, pada pandangan aku. Sementelah pula semuanya bersembang menggunakan loghat utara/penang. Ada yang siap membawa anak cucu dan memperkenalkan kepada kawan-kawan.

Naufal, Nabil dan Irfan kehulu-kehilir memerhatikan ikan apa yang diorang daratkan. Memang tak tau penat diorang ni.



Diantara pemancing-pemancing...

Ada sorang Uncle yang bagi ikan kat diorang...


Memang seronok habis la, walaupun dapat sekor ikan kecil...


Safwan...






***Nasib aku tak bawak pancing...hehehhe

19 ulasan:

zaly berkata...

lama dah tak pi tang tu....dah cantik dah pun

KhaiRin berkata...

tempat kami dating dulu hahahahaha

Yan berkata...

Bukan ke Sungai Pinang ni kotor sangat dulu.. Tapi eh.. Sungai Dua ke Sungai Pinang ek...

Fadzli Amir berkata...

Zaly-memang diorg dah buat cantik siap ada perumahan lagi...

Fadzli Amir berkata...

KhaiRin-wah..kenangan terindah tu...hehehe

Fadzli Amir berkata...

Yan -memang sungai dia paling kotor. tapi ni tepi laut dia...ok gak la tempat dia..tak kotor..

Mie berkata...

Kaki pancing lupa pancing... boleh?

Fadzli Amir berkata...

Mie- hahaha...memang pergi sana nak jalan-jalan je....nanti kalu bawak pancing, org rumah jeling2 je...hehhe

Lya Colours berkata...

ikan todak ke tuh. pnjg je muncungnya

syasya berkata...

ey tu baby ikan todak ke?? hehe comel..seronoknye petang2 dapat angin laut..

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

ikan todak kan?...ish..tengok laut rase mcm nak pi teluk senangin la pulak :)

Ct Aja berkata...

Bestnya jalan2, siap dapat ikan lg, bkn mudah nk dpt ikan 2..hi3

Fadzli Amir berkata...

Lya Colours, syasya,
♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡,
Ct Aja - Tak tau la ikan apa..tapi macam ikan todak gak la...hehehe

Kejora berkata...

salam ramadhan..

uishhh..bukan ke tu spesesis ikan todak??

Chik Att berkata...

todak tu ... kalau dibela... bleh makan sekampung tu ...

Fadzli Amir berkata...

Kejora- Rasa2nya la, itu sama spesis la..hehehe

Fadzli Amir berkata...

Chik Att -kalau bela buleh makan sekampung ke dia boleh bunuh org sekampung...hehehhe

Daddy Ziyyad berkata...

Betul la...aku dengar kalau cina/india cakap loghat utara, lebih mesra bunyi nya....

aleen aiden berkata...

pergh3,ramainye orang..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails