Member Kamcing Anak Haji Amir

Khamis, 18 Ogos 2011

Jom Buat Kad Raya

Hari raya dah dekat, kad raya masih belum siap. Macamana nak hantar kalau kad raya tak siap lagi. So dengan bertungkus-lumusnya aku menyiapkan kad raya untuk tahun ni. Mungkin sampai lambat sikit ke destinasi...

Memula, sketch dulu apa yang kita nak lukis...

Nampak tak apa yang aku lakarkan..

Kalau tak nampak, kita detailkan sikit...

Pastu, masukkan perkataan...

Bila dah puas hati, kita inkkan...

Tunjuk detail sikit...
Siap ink...

Dengan menggunakan water colour, warnakan latar belakang...

Warnakan kulit..

Warnakan baju...

Akhirnya siap jugak...

***Masih ada lagi yang perlu dibuat, untuk dijadikan kad raya. Lagi satu, warna kuning bukanlah warna tema untuk tahun ni....harap maklum...hehehehe...

48 ulasan:

BM berkata...

masya-allah///cantiknya
ada bakat ni...
bolehlah jual nti...

Yan berkata...

SUBHANALLAH...

bakat yang ALLAH beri memang menakjubkan.. Tempah satu..

Fadzli Amir berkata...

BM- dulu masa bujang2 ada gak jual, sekarang tak cukup kaki tangan ni ha...hehehehe

Fadzli Amir berkata...

Kak Yan- tempah tahun ni kalu, 2 tahun lagi mai ambik,,buleh..hehehehe

eelobor berkata...

huhuhu...pandai melukis rupanya

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

aduhai..terbaeklah...nice card bro .... nak satu :P

cik pulau berkata...

canteknya..
pandainya lukis..
kreatip la..

nak jugak aci tak?? hehehe

Pen Biru berkata...

wah..melukis..dah lama sy tak melukis.masa skolah dulu sy ada 10buah buku sketch, semua lukisan kartu..time tu pengaruh majalah Ujang cukup kuat..sekarang dah tak melukis..ntah boleh ke tak lagi melukis ni..hmmm..tak jual ke kad2 tu?

Fadzli Amir berkata...

eelobor -bukan pandai pun, sikit2 je...hehehe

Fadzli Amir berkata...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡- tak jual la...nak kena tunggu tahun depan...hehehe

Fadzli Amir berkata...

cik pulau-biasa2 je...thanks

Fadzli Amir berkata...

Pen Biru- memang pun majalah ujag menjadi idola...smpai skrang...

JunAina berkata...

salam kenal...

cantiknya...kreatif...saya suka...

KhaiRin berkata...

kena hntr 1 kt sy ni

cik pha berkata...

seryes lawaalaaa kalu buat sendri lagi jimat.tp aku tak pandai melukis laa

Fadzli Amir berkata...

JunAina-mekasih...biasa2 je

Fadzli Amir berkata...

KhaiRin- hahahha...tak cukup duit nak beli stem...hehehhe

Fadzli Amir berkata...

cik pha- beli lagi jimat la, sebab beli diorg print guna machine-cepat dan murah...yg ni remeh sikit la..hehhee

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

sungguh menakjubkan...

boleh antaq kat kita satu....nak juga...nak juga...

Fadzli Amir berkata...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ - Tak cukup duit nak beli stem...hehehe

syasya berkata...

waa...nice la..post kat rumah saye plss!!! nk nk hehe

mynameismy berkata...

canteknyeeee!!! kartunis ke ni hehe

suke sgt tgk gambar family header kat atas tu..;)

♥ manje ♥ berkata...

amboi cantiknya dia lukis... hehe

erk tetiba dapat idea mcmane nak susunatur utk bergambar masa raya nanti... hehe terima kasih fadzli =) ~

Bob Merley berkata...

pandai gila lukis. kalo gua stakat lukis orang lidi tu bole la...

Muhammad Burn berkata...

hebat!

khairul berkata...

U LA LA sep baget camni fadzli..anyway good job bro !

apple hijau berkata...

ini bukan biasa2 dah...
ini luar biasa sudah... :)

**::CIKNUURUL::** berkata...

makkkkkkkkkkkkkkkkk,..canteknye!!,..masyallah,knape pndai sgt lkis ni??,.uwaaa,nk jgk,.huhu

angah fiza berkata...

uikk... masih melukis lg... cayalah... aku dah lama x 'mengaler' ngan water kaler nih.. dah x reti kot...

Prince Halilintar berkata...

wah..ade bakat melukis rupanya..kreatif dan cantik kad raya tu!

miloais berkata...

cun lah kad yg uols buat tu!

next year boleh leh ambik tempahan....

Hanis Azla berkata...

cantiknya.. sgt berbakat.. kagum dengan org yg pandai melukis ni.. saya ni lukis org lidi pun selalu tak menjadi.. he..he..

Adylia Qarissa berkata...

ish..lawanya..untuk wife ker?? :D

Edy Fee berkata...

cantik giler lukisan..leh jd kartunis...
hebat!

nurani berkata...

pndai awk buat..sye suke luks2 je..wana2 xsuke...

mie berkata...

hebat lah leh buat kad raya sendiri..ha3333and selamat hari raya aidilfitri disamping membalas kunjunagan

Citarasa Rinduan berkata...

salam ziarah..
fuh!!!!!!!!!!!

terbaiklah..
suka dgn kawan2 y kreatif, walau ayu tak pandai hal seni.. hehehe

Cikli berkata...

wah bro...kagum habis. ada iras kartunis tembakau punya stroke.

tia @ Ini Kisah Tia berkata...

walawehhhhh .. bakat , bakattt .. cantiknyeee ..

Ct Aja berkata...

jadikla... tempah satu....hi3

hani@debumelukut berkata...

Kagum tgok orang pandai melukis ni...kecik2 dulu cita2 nak jadi guru seni lukis, tapi tersasar jadi guru bahasa..

faizal berkata...

wow,, best2. ijal dpt tk.? org lain jgn jeles.. hehehehe. tgk la abang sapa. DIA KAN ABANG

Amir faiez berkata...

yela..dakan ABANG...

Amir faiez berkata...

hntaq kmpung stu...tp cover nk lukih muka adik...boleh ka???

fazlinda berkata...

Km kt sg Buloh dpt tak? Cantik sgt..... Tengok la adik sapa yg lukih......

Szafwan berkata...

pling trdekat dgn pk njang ....antag sja...safwan tnggu

p.i.n.n.y berkata...

pini nak gak..tp cpt skt..pini dh nak balik ni..kalau dpt sblm balik raya gempak lagi..hehe

Princess Nusy berkata...

kreatif..xpyh beli kad kat kedai dh ni..=)

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails