Member Kamcing Anak Haji Amir

Khamis, 26 Mei 2011

Bukit Bendera

Setalah balik dari makan kenduri rumah bekas pengasuh Naufal dan Nabil di Bukit Jambul, kami mengambil keputusan untuk pergi ke Bukit Bendera....Hehehehe...bukit ke bukit...Tu pun setelah didesak oleh Naufal dan Nabil yang memang teringin sangat nak pergi.

Sampai kat sana tak berapa ramai orang yang menunggu. Mungkin nasib kami la, dengar kata kalau hari minggu memang ramai berbaris nak dapatkan tiket dan tunggu trem.

Nak dapatkan tiket, senang sebab takde orang...ambil pakej family, 2 dewasa, 2 kanak-kanak baru RM18..



Masa tunggu Trem...



Tu dia, trem dah sampai dah...



Dapat tempat depan sekali, kat driver...


Masuk terowong..
Bila sampai di atas, kami dihidangkan dengan pemandangan indah Pulau Pinang..
Uqaiel yang teruja tengok pemandangan, sampai tak mau jalan...



Keretapi lama yang dipamerkan...
Diorang ni, orang nak menghayati pemandangan, kat sini pun nak main menda ni. Kat rumah pun ada la...



Berjalan balik ke stesen...
Kat sini pun ada nama jalan Sultan Kelantan...hehee
Dah gelap dah, bila sampai semula ke stesen...








***Sampai di bawah dah gelap, tapi diorang tak puas nak datang lagi....Entry aku yang lepas pasal Bukit Bendera ni, tapi bila tengok memang diorang tak ubah apa-apa pun design dia, office aku pun tak berminat nak buat sebab masa yang diberikan terlalu suntuk..

10 ulasan:

NARDtheNERD berkata...

xpernah pergi nukit bendera lagi..
huhu,,

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

lama nyer x g bkt bendera...last pegi thn 1987

Serius hot! WFTXO@#$%&*!

saya YANA berkata...

sebelum ni pernah pergi sini... tapi sebab hujung minggu, ramai gila.. lepas tu ikut rombongan.. ruginya la hai... bila la nak pergi penang lagi ni... hehhee

Prince Halilintar berkata...

dah lame prince xgi bukit bendra..last gi mase kecik2 dulu,.

imah berkata...

dh bkk rupanye bukit bendera ni..bleh la imah p nti..

Mie berkata...

Pernah pergi sini..lama dulu. Trennya nampak cantik..:)

Cikli berkata...

bukit jambul mana best dengan bukit bendera?

Chik Att berkata...

cuti ni nak pi lah .....

khairul berkata...

dok tagak2 bila nk p pon x taw lagi

ainnoraini berkata...

dah lame tak pegi kat sane...
nnt nak gi la bawak anak2 jenjalan kat situ..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails