Member Kamcing Anak Haji Amir

Khamis, 13 Oktober 2011

Renga

Tetiba rasa nak cerita pasal 'Renga' atau 'Berenga' ( bahasa inggeris-maggot ). Kalau yang tak tahu, renga ni kalau nampak lalat hijau yang menghurung makanan, pastu dia akan tinggalkan telur dia yang berwarna putih, tu la yang aku panggil 'Renga'.Kalau lama sikit renga tu akan bertukar jadi ulat...Kalau termakan renga tu boleh mendatangkan sakit perut....

Hehehehe....apa la cerita pasal 'renga' pulak...Bukan apa, hari tu seperti yang didedahkan oleh adik aku Faiez, tentang kehadiran berus gigi di bilik mandi kat kampung yang berjenama  'RENGA'....






***Tapi dia ada ( 's ) kat belakang dia......hehehhe...adakah berus gigi tu diperbuat daripada renga?...
hanya Imah yang mengetahuinya!!

21 ulasan:

JunAina berkata...

hahhaaa...ingatkan nak cerita pasal termakan makanan dah berenga dan sakit perut...

macam tak dak nama lain ja depa ni nak bubuh. tapi org zaman la ni memang suka yg pelik2...

Adylia Qarissa berkata...

baru dkna tau renga itu lalat hijau :)

kat mana beli berus gigi tu?? heheeee

Hanis Azla berkata...

bila dah ada telur lalat tu, bila nak makan aje kita rasa takut2 kan..

sailaaf berkata...

hahaha.sengal.

Edy Fee berkata...

ape tu renga?
hehe tak penah dengar lak
-- sorry lama tak melawat..busy esemen.uhuhuh

Ct Aja berkata...

Owh lalat 2 di panggil renga ye..hihihi, baru tau...aiyok sakit gigi guna berus ni..kiikikki

Prince Halilintar berkata...

prince punye jenama berus gigi pun prince lupe..hehe

gedek! berkata...

keh keh keh....

sengal!

azmnor berkata...

Assalamualaikum Fadzli..,

hehehehe....byk nak guna buat berus gigi tu...boleh ternak rengga pula lepas ni..hehehehehe

Mie berkata...

Boleh jadi usahawan menternak renga lepas ni. Dulu pun org tak sangka yg cacing dan lintah boleh diternak dan mendatangkan hasil lumayan...:D

aleen aiden berkata...

haha.sengal!

Amir faiez berkata...

imah cpat jwab sgala komplikasi nih...bliau the owner of renga's....hahaha...

KhaiRin berkata...

hahaha tumpang glamer berus gg tu..hahaha

che mid berkata...

Pelajaran baru utk hari ni... renga!!

Afzainizam berkata...

woooo jenama dia tu mengundang bahaya... but ada tambahan s menunjukkan bilangan banyak... banyak bahaya tu

Jom Terjah entry terbaru ??
tip cara mudah bersihkan seat kereta

Lya Colours berkata...

x pernah tau itu renga. hehe

MOH KEMBARA berkata...

Salam Fadzli,

Eeee ingatkan ada renga tadi. I hate lalat bertelur kat makanan, mesti tutup makanan, jgn tinggalkan walaupun sekejap!

nisa berkata...

xsuka betoi berenga bila ada atas makanan,ingatkn nak cerita pasai termakan berenga,hehe,berus gigi renga pun ada?famous dah renga yer,hehe

Fadzli Amir berkata...

Ingat cerita pendekar bujang lapok, masa belajar kat kelas org2 tua,
"Ba, wau, RE, NGE,- Burung "

Safinaz Hanum Ahmad Anuar berkata...

berus gigi itu Renga yang punya hahahaha (sila baca macam dialog ahmad albab ye)...

wan nurul hezrina berkata...

lah ingat nak cite lanjut pasal lalat renga tuh.rupanya berus gigi..mana post gambar gigi plak?huhu

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails