Member Kamcing Anak Haji Amir

Sabtu, 24 November 2012

Mari Melukis-Naufal dan Nabil

Hari ni jom kita melukis, daripada duduk saja-saja membuang masa...hehehhee....Pertama-tama sekali dapatkan subjek apa yang kita nak lukis. Aku pilih gambar Naufal dan Nabil.

Selain tu pastikan korang ada lain-lain alatan seperti kertas, pensel ( aku guna pensel 2B je ) dan mungkin pemadam....Ok , jom kita mulakan....

Gambar yang aku pilih untuk dilukis...

Mula-mula, macam biasa kita buat garisan bentuk muka dulu...

Nampak tak....garisan ni jangan terang sangat....

Lepas tu kita detailkan subjek kita...

Yeah...detailkan lagi....

Gelapkan rambut....

Detailkan lagi dengan bayang-bayang/shadow....

Lepas tu  kita beralih pulak kepada subjek kita yang kedua...

Agak susah sikit sebab kedudukan kepala yang senget....

Detailkan apa yang patut...telinga...

Rambut pulak....

Hmmmm...dah siap kepala...

Masukkan sikit tengkok dan baju...kalau nak detailkan baju pun boleh....

OK la tu....hehehehhehe

***Siap dalam masa kurang 20 minit......walaupun dengan gangguan 3 orang hero tu...hehehhehe

10 ulasan:

Anak Pak Muin berkata...

fulamak..memang berbakat.haha

khairul berkata...

hebatlah Fadzli !..esok jpk kt smk pondok upeh tau !

nisa berkata...

wah berbakat.. xsangka ooo..

Daddy Ziyyad berkata...

Bro, kau mmg berbakat la bro! Dulu tgk ko lukis gambar rumah tu ....Nanti kalau gi Penang, boleh la jumpa..nak suruh lukis gambar anak aku pulak..hihihihi

Amir faiez berkata...

gmbo den yg latest xlukih lg...haha..

Khaifaiz Khaifaiz berkata...

perghhh... tangan berseni 20minit jadi... kalu xde seni 20thn pun x tentu lagi

Cikli berkata...

Bangga ada abah kreatif macam ni...

Kakzakie berkata...

Ya Allah... untungnya Naufal dan Nabil abah kamu pandai melukis. Kalau auntie usah kata melukis nak buat bulat kepala macam abah kamu tu entah apa jadinya...

Cikgu Ma berkata...

wow! satau perkara yg saya minta tapi tak pernah menjadi...

Mie berkata...

Salam Jumaat Fadzli,
Memang hebat hasilnya... 20 minit je... fuhhh

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails