Member Kamcing Anak Haji Amir

Jumaat, 16 November 2012

Belimbing Api

Siapa pernah tengok buah ni. Nama dia Belimbing Api. Nama ganas betul, tapi hati baik...hehehehe...Nampak macam belimbing biasa cuma berwarna merah yang menjadi kelainannya. Buah ni Kak Lili bawak balik dari Serawak tempohari. Dapat lima biji, seorang sebiji la kat rumah ni. Tapi jangan terus digigit macam belimbing kat sini. Kulitnya tak boleh dimakan, yang dimakan hanya isinya...

Rasanya manis-manis masam macam buah rambai dan berbiji ( bijinya jangan dimakan )


Rupa belimbing Api..


Uqaiel memegang belimbing api...habis dengan bijik-bijik sekali ditelannya...

Isi dia yang agak comel...

***Thanks Kak Lili...!!

11 ulasan:

khaifaiz berkata...

Belimbing tp mcm langsat.. Sedap agaknya...

fadzliah berkata...

buah ni dbli masa otw blk dr Sarikin...kat pasar Dayak...

Amir faiez berkata...

hritu abg ijal glak kt adik psal mkn p ggit kulit dia...dia kta org sakai pon xmkn cmtu...

Daddy Ziyyad berkata...

laaaa..igt kan belimbing betul bro...kecik aja buahnya..hahaha..1st time tgk & dengar nama buah ni

Anak Pak Muin berkata...

macam dokong? hehe

missSenget berkata...

tak puasnya makan sorang sebiji..

ieja amieja berkata...

patut ler x pernah jumpa..ada kat sarawak je ke??

CT berkata...

1st time akk tgk....hihihi...tkasih share :)

blog-tips-kurus berkata...

ade lebih pos sini yek.. :)
tak pernah tengok. huhu!

nisa berkata...

Eh, tak penah lg jumpe buah ni..kt mana boleh dpt buah ni??tetiba teringin plak...hehehe

ureshi berkata...

kulitnya masam~huhu.. beli masa bercuti di Sarawak hari tu.. murah je kt sana.

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails