Member Kamcing Anak Haji Amir

Selasa, 4 September 2012

Cerita Hari Raya- Pagi 1 Syawal

Pagi raya memang best sekali perasaan menusuk kalbu... Riuh rendah anak-anak berebut nak mandi, nak bersiap memakai baju baru... Yang perempuan pulak sibuk di dapur menyediakan juadah sebelum menunaikan Sembahyang sunat Aidil Fitri...Disunatkan makan dulu sebelum bersembahyang...

Masa ni la semua berebut-rebut nak bersalaman dengan Abah...Aku, lepas sembahyang baru berkesempatan memohon maaf kepada Abah dan adik beradik yang lain....Tapi isteri tercinta dah pun awal-awal lagi memohon keampunan...hehehehe....touching sungguh pagi-pagi raya ni...berlatar belakangkan alunan takbir dari masjid yang hanya sekangkang kera dari rumah...Memang syahdu...!!!

Safwan bersalaman dengan Tok Wan...

Bergambar bersama Abah...ni baru permulaan je...

Siapkan anak teruna bersampin...Nabil...



Furqan, Adik dan Abah....lepak-lepak dulu...

Imah dan Pinny....anak dara Haji Amir...

Safwan, diapit oleh mak saudara vouge...

Aku dan famili...

Kak Lili dan famili...

Pinny, kak Lili dan Imah...


Abah dan anak-anak yang ada di raya pertama dari kiri, Imah/Fatimah, Kak Long/Faizah, Abah?Haji Amir, Kak Lili/Fazliah, Pinny/Fazni.
Dibawah, Adik/Faiez, Aku/Fadzli, Daud/Firdaus 
( tanpa Kak Ros, Kak Linda dan Ijal )

Haji Amir bersama anak-anak, menantu dan cucu...Formal..

Free stail...

Anak-anak Haji Amir yang bujang-bujang...

Bergambar di tepi sungai rumah Mak Lang Rosnah, menggayakan gaya Usain Bolt...
***Lepas puas bergambar ( abah pun dah bising-bising ) baru pergi berjalan ke rumah Mak Lang, Cikgu Yatim dan Opah....hehehehe...habi kisah satu hari di hari raya..!!!

6 ulasan:

p.i.n.n.y berkata...

mcm2 perasaan bla tgk gmbr2 ni..hepi ada..sedih pn ada..harap2 kita akan diberikan kesempatan lagi olehNya utk menyambut hari raya yg akan dtg bersama2..insyaallah..

imah berkata...

mmg best..yg lg syahdu pg raya dgr takbir secara live dr masjid tanpa ada ganguan..

insyaallah kpini.......

khairul berkata...

mmg happening betullaah family hg Fadzli hehe...gambaq last paling sempoi !

Maria Menado~ berkata...

meriahnya... jeles2.. adik beradik ramai untung.. rapat2 pulak tu.. hehe..

inche hlovate berkata...

meriah2!!

Mie berkata...

Wah meriahnya...
Ikatan kekeluargaan yang yang terserlah...

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails