Member Kamcing Anak Haji Amir

Sabtu, 18 Jun 2011

Tau Fu Fa

Terkenang semasa aku buat praktikal di negeri Cik Siti wan Kembang pada tahun 1996. Aku memilih untuk buat praktikal di sebuah syarikat rekabentuk dalaman kecil di Jalan Pengkalan Chepa.
Lepas habis kerja, selalunya aku berjalan kaki ke stesen bas Kota Bharu. Kat situ tempat parking bersebelahan stesen bas ( sekarang dah didirikan bangunan tambahan pasar Siti Khadijah ) banyak gerai menjual barang-barang makanan terutamanya pada bulan puasa. Kat situ la aku mula mengenali Tau Fu Fa...

Boleh dikatakan setiap hari aku beli ( diorang bungkus dalam plastik )...sampai anak-anak Kak Long pun suka la ( tak tau ayman dan furqan ingat atau tak.....

Tau Fu Fa Penang....


***Tak boleh makan banyak sekarang, manisssss.....

12 ulasan:

org muo berkata...

dibuat dpd kacang soya.. banyak khasiatnya

pena rozie berkata...

Sedap tak???? Masih jual ke kat Kelantan??? Nanti balik cner blh cner.

adwafarahin berkata...

terliur plak..ptg nie ade psr mlm nk beli lah hihi ^^

Cikli berkata...

jalan parit dalam tu bro..dekat pantai timur shopping?

Mie berkata...

Sekarang ni dah ada macam-macam perasa dan ada di emua pelusuk negara. Rozie, tak payahlah tunggu balik Kelantan..

fazlinda berkata...

dulu suka skrg dh kureng.......

fadhdeela berkata...

sedap tau fu fa..kalo kuah hitam lg sedap :P

Ct Aja berkata...

xpernah lak tgk rase wrna ijau, slalu putih jerk...hi3

Bob Merley berkata...

aku mmg suka gila ah ngan taufufa. bole kata hari2 beli kot. peace!

imah berkata...

bla msa abg li praktikal kt kelantan??imah xtaw pun cita ni...
imah ok2 je ngn tau fufa ni..xde la minat sgt..

Yan berkata...

masa preggy no 2 dulu suka sangat. keluar kulit mmg gebu sampai sekarang. cuma kulit gelap je.. keturunan..

Chik Att berkata...

ingatkan bagi resepi ...

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails