Member Kamcing Anak Haji Amir

Isnin, 20 Jun 2011

Jet

Semasa ketiadaan aku di arena blogging itu hari, antara aktiviti yang aku buat...menyiapkan jet pejuang, Northorp RF-5E Tigereye yang terbengkalai sejak sekian lama..

Tup-tup bah siap kokpit dia....macamana menyambung dan warna dia tak sempat ambil gambar...Masukkan dalam Jet...




Bahagian bawah.. Mula mewarna, quna archrylic je, bukan air brush pun....
Warnakan 'parts' yang kecil sebelum dipasang..
Sticker, atau 'decal' dipotong...




...kemudian direndam dalam air....lepas tu dilekatkan di badan kapal terbang/jet... hasilnya...kepunyaan TUDM...



Diantara 'decal' yang siap terpasang...






semua 'decal' dah siap...




tangga yang baru di cat...hehee




Pasang..alamak!...macam senget la pulak....




Naufal yang pertama try...
***Siap sudah....Fuhh..legaaa....Terima kasih pada Nabil dan Naufal yang tolong ambil gambar dan tolong mengacau( sampai hilang muncung tajam depan jet tu ) begitu juga Uqaiel...dan Ummi...hehehe

12 ulasan:

saya YANA berkata...

hamboi... keje rumit ni... hahaha..

mappiau berkata...

waaaa boleh jadi engineer nih hiks.

kalau dapek kat mamairfan neh konpem sayap eh ke johor, pastu badan eh ke kelantan, pastu roda eh ke singapore hahahahahaha

Daddy Ziyyad berkata...

wauuu...best!

Beli kat mana kit ni?

Ila berkata...

huhuhu..bestnyer wat jet...jet besar wat gak ke

bunga berkata...

aboi..semanagt buat..

Papa Mifz berkata...

patut la agak lama menyepi eh...selamat kembali berblog..:)

apple hijau berkata...

jet pejuang sudah siap. mari kita seraaaaaaang!!!!

he he he he...

Mie berkata...

Saya nak tempah satu....

vampire's lovex berkata...

rajin nye main pasang2...rumit kot...hehe yg mengacau tu la bg hepi hidup...

MOH KEMBARA berkata...

Assalamualaikum Yob, dah banyak mana koleksi jet ni?

Cikli berkata...

kerja ni perlukan kesabaran dan ketelitian

imah berkata...

complicatednya keja ni..kl imah yg pasang,bkn jd jet..jd bas blue p pntai..hehehe

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails