Member Kamcing Anak Haji Amir

Selasa, 21 Jun 2011

Gunting Rambut

Bawak Naufal dan Nabil pergi gunting rambut di kedai mamak ( sebenarnya india, tak tau kenapa panggil mamak ) Diorang ni memang dari kecil dah bawa pergi ke kedai gunting rambut ni, jadi dah biasa. Inagt lagi masa memula, Nabil ada menangis jugak.


Naufal....dah biasa dah...



Nabil pun sama gak...



Nabil dah siap dah gunting...



Ingat lagi masa dulu, rambut aku dan adik-beradik digunting sendiri oleh mak. Sejak dari kecik lagi. Mak akan guna surat khabar untuk jadi pelapik badan pastu dia akan gunting dan cukur sendiri ( cukur menggunakan pencukur janggut yang guna pisau blade cap buaya )


Seingat aku sampai besar dalam tingkatan empat, mak masih lagi potong rambut kami. Lepas tu baru aku, yang kononnya rasa tak standard la sebab mak yang potong, sanggup pergi ke Pantai Remis, gunting rambut dengan mamak...


Rindu pulak rasa nak bergunting rambut dengan mak...


***Hanya Ijal je yang mewarisi bakat mak menggunting rambut rasanya...

10 ulasan:

http://aniesandyou.blogspot.com berkata...

ensem boi

Honeymoon

Ila berkata...

faiz pun selalu gunting dikedai mamak...biasanya menangislah..baru2 ni je dah ok..dah besar sikit agaknya

~one~malinee~ berkata...

zaman dedulu kalu mak kate diam masa gunting rambut tu, terkebil kebil lah jugak tahan kepala tuh, lar nie... faham ker bahasa

khairul berkata...

lama x p kedai mamak..la ni wife yg dok gunting..sep baget :)

Mie berkata...

Kenapa bisnes ni dimonopoli oleh dia je, padahal masyuk agak lumayan..

fadhdeela berkata...

nape xbotakkan??hihi :P

Cikli berkata...

hensemnya berambut baru

Papa Mifz berkata...

wah smart la rambut nabil....

mappiau berkata...

hehehe gue tak penah terai gunting rambut sesape pun, mahupun irfan. hiks. tapi teringin jugak nak cube hurmmmm rambut sape la ni yang nak kujadikan modus operandi hurmmmmmm *sambigaru2dagu*

imah berkata...

ooo..rupanya abg ijal ada bkt gunting rambut dr mak la...

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails