Member Kamcing Anak Haji Amir

Sabtu, 18 Januari 2014

Mari Melukis- Jeti 1

Hari ni ada masa lapang sikit, jadi bolehlah kita melukis sikit. Dah lama nak lukis gambar jeti ni, baru berkesempatan nampaknya. Ok, tanpa melengahkan masa, seperti biasa sediakan bahan-bahan asas untuk melukis, kertas lukisan, pensel dan mungkin juga pemadam.

Dimulakan dengan Bismillah....

Mula-mula kita buat garisan horizontal dulu, untuk membahagikan antara laut dan langit...


Lepas tu buat lakaran apa yang ada di jeti, seperti bot atau kapal atau sampan atau tongkang...hehehehe


Dah nama pun jeti, jadi mesti ada jeti kan...lukis jeti..

Lepas tu kita gelapkan sikit lakaran tadi supaya setiap subjek lebih jelas....


Masukkan bayang-bayang untuk lebih menimbulkan subjek kita...


Siap, buat masa ni.. Mudah je kan....Ni belum habis lagi, kita sambung lagi nanti pada post akan datang.....

***Nak kena keluar sat...

5 ulasan:

Ann Ishak berkata...

tetap payah bagi saya yang bertangan kaku tak berseni ni

Daddy Ziyyad berkata...

confirmed saya tak geti buat!

Hafiza Hafinas berkata...

macam senang je tengok... hahaha..

nyanyisunyi berkata...

wahhh...nampak real sungguh..kalau ada bakat tu conteng2pun jadi

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

cantik!

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails