Member Kamcing Anak Haji Amir

Jumaat, 27 Julai 2012

Ragam Puasa

Dah masuk hari keenam kita semua berada dibulan Ramadhan. Macam-macam kerenah kat rumah, budak-budak la. Macam hari rabu lepas kami sekeluarga terlambat bangun untuk bersahur, sedar-sedar dah pukul 6. Samada alarm handphone tak berbunyi atau kami yang tidur mati..!...hehehehe...nasib baik la hari rabu Naufal takde KAFA, leh balik awal. Siap sehari lepas tu Abah tolong kejutkan dengan call dari kampung....hhehehehe....Tapi diorang ( Naufal dan Nabil ) steady, puasa penuh setakat ni tak tinggal lagi....

Walaupun baru hari keenam berpuasa, tapi dah pun mendengar lagu raya. Tak macam dulu lagu raya hanya berkumandang di corong radio pada 15 hari berpuasa dan amatlah dinanti-nanti oleh semua. Sekarang ni boleh dengar bila-bila, pada hari raya cina sekalipun..!...hehehe.....Adik aku, Faiez puasa pertama dah pun dengar ( masa dia balik kampung menaiki motor ). Kira aku ni ok la jugak...

Tiga hari lepas, sambil dengar lagu raya sambil aku SMS adik-beradik aku tanya diorang tengah dengar lagu raya ke...Kak Long siap jawab, aik baru puasa dah dengar lagu raya, dia kata dia tengah dengar bacaan Quran Sheikh Mishary.......Insaf jap aku, terus tutup lagu raya, bukak bacaan quran........
Tapi tak boleh lama, terus mengantuk...hehehehehe...( tu masa Syaitan takdak tu )....

Waktu berbuka dan bersahur biasa-biasa saja, makanan tak pernah tak habis semua licin....Anak-anak tak banyak songeh, diorang makan apa je yang ada, tapi kena ada telor...hehehehe...

Banyak pulak songeh...oklah sambung lagi nanti...Selamat Berpuasa..!!!

7 ulasan:

Anum berkata...

syukur dpt anak2 x banyak ragam

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ berkata...

bagusnya diorang puasa penuh mudah-mudahan sampai habis Ramadhan la diorang puasa ..tak pe lah ragam sikit2..nak manja2 ngan mak ayah .. :) ....

khaifaiz berkata...

oklah.. sambung baca lagi nanti... selamat berpuasa...

Safinaz Hanum Ahmad Anuar berkata...

Alhamdulillah, selamat menjalani ibadah puasa

cik pha berkata...

amboi kemain lg puasa baru 7 hari hehehe

Amir faiez berkata...

amboi smpat lg ltak nma adik kt ats...ptot hritu sakan tnya dgq lagu raya x...hahaha...

anaa berkata...

syok kan tengok anak2 makan waktu buka. .berselera habih....

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails