Member Kamcing Anak Haji Amir

Ahad, 27 November 2011

Nasi Lemak Kopi-O

Naufal dan Nabil memang suka sangat makan nasi lemak. Tapi diorang panggil nasi lemak kopi-O ( nama rancangan pagi kat TV9 ). Naufal memang makan pedas dan Nabil makan nasi lemak gulai yang tak pedas. Tapi kebelakangan ni Nabil pun dah makan pedas dah.
Tapi apa yang tak bestnya, kalau diorang makan nasi lemak ikan bilis, ikan bilis yang bersalut kuah tu diorang letak tepi, tak makan. Kata masin la, pedas la.

Pagi tadi sarapan makan nasi lemak kopi-O lagi dan macam biasa diorang tinggalkan ikan bilis bersalut kuah tu.

Abah : Naufal, kenapa tak makan ikan bilis tu?

Naufal : Ikan bilis ni masin la..

Abah : Ikan bilis tu la bagus, ada zat besi. kalau makan tulang jadi kuat macam besi.

          Baru la tak sakit.

Nabil : Tengok macam abang ( anak pengasuh ) tu, dia tak makan ikan, kaki dia berdarah kena kaca.

Abah : ...............!!!


***Nabil seorang yang banyak bercakap orangnya...Selamat menyambut tahun baru Hijrah buat semua dan selamat bercuti...!!!

12 ulasan:

Adylia Qarissa berkata...

pepagi makan nasik lemak memang best :)

onie berkata...

nasi lemak kalau kena dengan sambal dia,pehhh sedap! salam maal hijrah abah :D

KhaiRin berkata...

hehehe igt dlm bdn manusia ni air ke x de darah walaupun kena kaca? hehehehe


salam maal hijrah 1433H

Cikli berkata...

selamat tahun baru bro

cinnamon.com berkata...

mmg sedap nasi lemak..tambah2 kalau buat sendiri..budak2 skrg mmg bijak berckp,byk soalnya,pening nak jwp..salam maal hijrah

cinnamon.com berkata...

suka tengok header,cantik..yg lelaki dewasa semua ada janggut..sunnah.Alhamdulillah.

L berkata...

nama pun budak.. hehhee. salam maal hijrah..=)

jom baca juup..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

Mie berkata...

Salam Fadzli,

Nasi lemak memang sodap, tapi takleh makan selalu... obes nanti..:)

Pen Biru berkata...

budak2 yg byk bckp ni cerdik sbrnya..

Yan berkata...

orang ni kan.. tenggelam timbul dia.


selamat tahun baru gak..

Amir faiez berkata...

cmtu cmna pulak pksu yg mkn ikan slalu ni klu kene kaca bedarah gak...huhu...

imah berkata...

hahahahaha.makteh suka mkn ikan bilis..ptt la makteh kuat...kuikuikui

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails