Member Kamcing Anak Haji Amir

Rabu, 17 Februari 2010

Teluk Senangin...2

Kak Lili tersengeh sambil memangku Ehsan..

Tu dia Mak Datin...Kak Ros dukung Uqaiel bersama Kak Linda..

Abah bersama cucu-cucunya, bermandi manda...

Adik dan penulis Blog...berhempas-pulas memujuk ikan...

" Macam ni la cara-cara letak umpan.." kata CIKGU FAizal kepada anak saudaranya...

Abah bukan main lagi....
Adik nak masuk dalam air...


Ijal....memancing sambil mendendangkan lagu menatap matamu nyanyian Ariel yang merupakan lagu kegemarannya serta anak-anak muridnya.....


Ni kenapa lak ni...????

Adik dah masuk dah, berlatar belakangkan pemandangan indah..


Ijal dan Adik...



Abah, Abang Yus dan bebudaks...


BAwak NAbil pegi tepi pantai sebab kena obor-obor...

Bila la nak dapat ikan ni sambil mendendangkan lagu Akulah Kekasihmu nyanyian AXL...


Imah pulak berposing ( sebelum ni diala camerawoman )


Opocot..... tetiba datang seorang cikgu yang suka melompat....


Angah kena mata kail kot....

Lagi mandi...

Safwan dan Angah...


Main pasir dengan Nabil sambil diperhatikan oleh Naufal...

Pemandangan kawasan kami lepak...

Ijal nak menyelam, siap pakai google...

aktiviti tepi pantai...


Orang perempuan dengan aktiviti masing-masing...

Abang Lang, orang mandi dia sibuk nak buat kerja...


Abang Ngah menjamu selera sampai tersenget-senget...

Angah menjamah roti...



Uqaiel Nabhan dengan Ummi...

Orang perempuan semua lepak tempat teduh...


Berlatar belakangkan langit yang biru...


Apa yang dibualkan tu..??


Main bolasepak pantai, salah satu aktiviti...Diketuai oleh Abang Yus..

Ijal, berjaya gak membasahkan dirinya....


Diantara aktiviti... menanam orang hidup...Angah..

Sambil doa dibaca beramai-ramai...

Berlatarbelakangkan pemandangan yang indah, kelihatan Naufal....


sedang menangkap anak ketam.....

Seakan berputus asa setelah tiada tangkapan dibuat....

Alamak.., diorang tu macam ada yang best je....????

nampaknya ada hasil....




Tu dia, satu-satunya tangkapan hari ni, seekor ikan gelama...cukup la untuk seisi keluarga buat makan tengahari ni ( berserta udang umpan yang banyak )

" Tu la, orang suruh nyanyi lagu ariel, tak mau...." kata Ijal dengan riaknya...

Lepas tu terus bersemangat kembali untuk memancing......letak umpan...
lepas tu kembali semula ke laut.... dengan semangat yang berkobar-kobarnya..

Irfan yang hanya main pasir...
Ok ler tu Irfan...tak berenang di air, di pasir pon jadi la....

Aina dan Basyirah, tak berenggang...


Abang Ngah....cekak pinggang nampak..


Setelah penat mandi, abah dan abang yus menyambung kembali tugasan yang belum selesai...makan...


Lagi pemandangan ...

Kak Lili, abang Ngah dan Ehsan...

Ummi dan Uqaiel...

Mandi lagi....

Mana ikan ni, satu pon tak nampak...

Orang tangkap ikan, diorang tangkap obor-obor....

abang Ngah membawa Irfan mandi...


Adik dapat apa tu...???..sekali seluar dalam daaa...
Nabil terhencot-hencot.....
Sakit kaki....
Kena obor-obor...
Kak Lili dan Ehsan....
Teropong apa tu.....???
Sempat lagi peace walaupun sakit....
Masih tak berputus asa walaupun menyedari tak ada harapan...
Ummi dan Uqaiel.. ** bersambung....

11 ulasan:

h0neY.h0neY.h0neY berkata...

alaaaa...
rugi nyer x blik.... =(
tape2,at least bekas air kaler pink yg umi beli uh ade kt c2...
bekas air 2 la yg wakil kn kte0rg..
kehkehkeh....
tpi still,na g gak!!!!!!!!

imah berkata...

sabo la yek honey...mgkin xde rezeki korg...insyaallah lain kali k....
mmg best tp panas sgt..pas 2 imah plak yg jadi cameramannye..so x byk la gmbr imah...hehehehe..lain kali kte wat kt air terjun plak...time 2 nti imah nk mandi dan nk memancing...nk tunjuk gak skill yg terpendam..hehehehe

Fadzli Amir berkata...

Mane leh wakil-wakil Dalila, kalu nak wakil2 terus je hantar wakil meminang....hehehhe...

Fadzli Amir berkata...

Tuk Imah- kami yang ada skill ni pon hampeh.....Imah kalu.....

p.i.n.n.y berkata...

honey??sape tu??kuikuikui...

imah,pasni kita pulak tunjuk skill..

h0neY.h0neY.h0neY berkata...

bnyk ler pak njang pnyer meminang...
=P

imah berkata...

wokeh!!!!set!!!jgn kta ikan gelama,ikan duyung pun mesti tersangkut kt kte pny pncing....

Fadzli Amir berkata...

Nanti kalu nak pancing, beli la pancing sendiri, yang mana yang ada tu kami dah booking....hehehehe.....

Amir faiez berkata...

hehe...mancing konon...pegang umpan pon da jerit....

Amir faiez berkata...

nt try amek port laen plak abg li....xpon kte pg matang raja je...c2 manyak ikan....keli ad...puyu ad...sume ad la...hahah.

imah berkata...

oooo..xpe2..nti imah buat pancing sendri...gna buluh...hehehe...kl setakat pengang umpan pun uqail yg kecik 2 bleh,xkan imah pun xbleh...hehehe...wait n see k..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails