Member Kamcing Anak Haji Amir

Selasa, 2 April 2013

Ayam Percik Mak MertuaKu

Hari sabtu yang lalu, kami ke rumah MIL. Diorang merancang nak buat ayam percik ala-ala 'kelantan style'. Semua anak beranak turun untuk menjayakan aktiviti tersebut... Aku tak buat apa pun sebab semua ayam, rencah-rencah dibuat oleh orng perempuan. Aku cuma tolong bakar je...

Ayam percik ni tak sama dengan ayam percik belah utara ni, dia berkuah putih. Aku pernah makan masa duduk kat Kelantan dulu ( masa praktikal )

Apa-apa pun rasa dia memang terbaik...!

Ayam yang hendak dipanggang...beserta dengan kuah percik..ayam ni dah pun direbus terlebih dahulu..

Bakar pastu letak kuah pastu bakar lagi, berulang-ulang sampai masak...

Bebudak yang memang tak sabar-sabar nak makan...Dari kiri, Naufal dan Syahirah, Uqaiel yang naik buai, Safatullah dan Nabil dan Mie dan Cik In...

Dibantu oleh adik ipar, Tie..

Tukang panggang...gelap...panas wooo..

Aku dan biras, Mi...makan sampai tak toleh kiri kanan dah..

Time makan, ayam percik...memang best, gambar bawak FIL ( father in law )

Naufal, Nabil dan sepupu, Syahirah...

Tentang rasa tak payah cakap banyak la, bebudak pun kata best..

***Terima kasih buat MIL dan semua IL....
***Ehem..ehem...bila nak buat lagi....hehehehe


10 ulasan:

Nurzakiah Hanum berkata...

hapynya family nie

Busyra Bt Takiyudin berkata...

hepy fmily... sdap ayam tu.. hehe

Khai faiz berkata...

home made ni la yg paling sedap...

Khai♥Rin : anies berkata...

uiiiii nak jugakkkkkkkk

Mie berkata...

Sodapnya Fadzli...

MystoryPic berkata...

sedapkan ayam percik kelantan ni. Mak saya biasanya buat warna merah sikit sebab letak cili kering tapi rasa dia sama jer.

dan saya hanya makan ayam percik kalau mak saya yang masak... memang terbaik... biasanya kalau saya balik kg mak saya mesti buat ayam percik atau ikan percik

Chik Att berkata...

siap kukoqqq nyoq ...2 dok belakang tu

ieja amieja berkata...

terliur tgk ayam percik tu..tp akk x pernah rasa ayam percik ala2 kelantan ni..

Anak Pak Muin berkata...

pehhh..telioq tengok org mkn..haha

Knor berkata...

ha ah tak jemput pun..sedap tu..

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails