Member Kamcing Anak Haji Amir

Jumaat, 10 Disember 2010

Pengunjung Taman Tasik Taiping yang Bodoh Sombong

Ahad lepas bersamaan 5 Disember 2010, kami sekeluarga pergi melawat ( melawat tu )Taman Tasik Taiping ( setelah pergi kenduri di rumah arwah Pak Su dan menziarahi Abang Nan ).Pada mulanya kami bercadang cadang untuk bergambar beramai-ramai berlatarbelakangkan keindahan tasik. Tapi , disebabkan beberapa masalah yang tak dapat dielakkan, hanya singgah sebentar sahaja kerana hari telah beransur senja.

Cerita dia macam ni, semasa menyusur jalan( di Jalan Taman Tasik ) mencari tempat letak kereta, ( Ijal dah pun park )aku yang mendahului yang lain hingga ke hujung jalan membuat pusingan -U di satu 'roundabout' kecil ( di hadapan Hotel Flamington ) lalu memasuki semula Jalan taman Tasik. Kak Linda dan Kak Ros mengekor di belakang. Jalan tu dua lorong, tapi kedua-dua lorong tu kenderaan dari arah zoo guna, jadi bila aku patah balik dan memasuki semula jalan tu, semua kereta yang menggunakan lorong tu untuk memotong seakan marah, diorang hon, memasang lampu tinggi dan yang paling geram sekali diorang merenung dengan renungan macam nak makan. Tapi seingat aku la, masa mula-mula buat u-turn tu memang ada 'arrow' yang menandakan jalan tu boleh dimasuki ( bukan one way )...Oleh kerana semua kereta seakan marah dan diorang menggerakkan bibir mengatakan sesuatu yang aku tak dengar ( mungkin memaki hamun agaknya, berdasarkan riak muka yang garang bak samseng ) Aku tahu la diorang anggap yang jalan tu sehala ( one way ), sampai isteri aku pun cakap " abang , ni jalan one way kot, tu yang diorang marah"...aku yang keliru terus parking kat tepi. ( takut gak kalu tersalah masuk jalan sehala)

Lepas menunggu agak lama, baru aku dan Ijal buat satu pusingan jauh sekali lagi ...Bila dah sampai hari pun dah nak gelap, cuma dapat tangkap beberapa keping gambar saja, lepas tu kami pun balik...

Untuk lebih kepastian, aku dah menghubungi Majlis Perbandaran Taiping. Dapat bercakap dengan encik Kamarulzaman, Jurutera di bahagian teknikal ( yang menyelia tentang hal ehwal trafik ). Menurut beliau, Jalan Taman Tasik tu dua hala dan memang dulu ianya satu hala tapi empat bulan yang lalu.

Jadi kesimpulannya, jalan tu memang dua hala, bukan satu hala macam yang dianggap oleh penduduk Kemunting atau Taiping yang memang bodoh dan sombong itu .!! Semua yang hon, tinggikan lampu dan merenung macam nak makan aku tu aku anggap memang penduduk Taiping dan Kemunting yang BODOH SOMBONG..!!!! Tak mungkin diorang tu orang luar macam aku sebab kami tak tahu pun jalan tu sehala atau dua hala.! Nasib baik aku drive masa tu, ( tak boleh nak tangkap gambar ) kalau tak dah tentu korang semua dapat tengok gambar muka orang-orang yang BODOH tu..Macam bagus,lain kali kalu nak marah pun, buat la research dulu, jangan ingat dah pandai tapi BODOH..!!!

Jalan Taman Tasik yang memang dua hala, di hujung jalan kelihatan Hotel Flamington ( kat situ la ada roundabout yang aku buat u-turn )

Hotel Flamington daripada seberang tasik..

Kami yang hanya sempat bergambar dalam keadaan cuaca dah mula gelap ( tanpa berlatar belakangkan Tasik )



***Harap maaf kiranya entry ni agak kasar bunyinya, tapi percayalah ini adalah kerana kesakitan hati yang melampau, kerana di perlakukan sedemikian oleh orang-orang Kemunting/ Taiping yang langsung tak mesra alam..!!!


5 ulasan:

Amir faiez berkata...

sabaq abg lee...jgn pkir sgt pasal org2 cmtu...org2 cmpu pkir pkai pale ltut...tu hg gtu tu...bek kte pg mancing jeh....lg bek..

CT berkata...

cantiklah view kat situ...redup je banyak pkk...

Fadzli Amir berkata...

adik-memang sabaq la tu adik, kalu tak dah langgar kereta diorang..

Kak CT-memang best pon....nyaman je

imah berkata...

hahaha..ooo..ptt la ari 2 cm 'panas' je cuaca..tp apsal imah xtaw pun cita ni..
terbaek la abg li ni siap kol lg mjlis perbandaran taiping..hahaha..bgus2..biaq depa taw skit..

Fadzli Amir berkata...

Tu la Imah, kalu nak marah pun kena buat research dulu, baru leh marah kaw-kaw.....tak le marah tapi dalam keadaan yang bodoh, lagi la bodoh...tak gitu...

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails