Member Kamcing Anak Haji Amir

Rabu, 29 Disember 2010

Basuh Kereta


Peristiwa ni dah lama dah...cuma tak berkesempatan nak menulis dan mengedit. Tapi rasanya bagus jugak, boleh la mengimbas kenangan rumah lama yang mana masih belum di ubahsuai. Ini adalah salah satu aktiviti untuk menambat kembali hati abah yang sedang marah ( biasa la, kalau dah duduk lama kat kampung tu macam-macam sebab boleh menimbulkan marah ) Jadi anak cucu yang pandai membodek ( refer gambar kat atas untuk mengetahui macamana muka bodek ) ni pun buat la aktiviti ni...
Ijal..Pelbagai jurus dipraktikkan untuk mengilatkan keretanya..
Daud yang tekun berusaha...Bila pulak nak basuh kereta sendiri Daud?
Kereta abah dah vaccum....Nak vaccum apa lagi..
Ni pun boleh lah...
Orang lain tu buat-buat busy je...
Tuan empunya kancil...'Abah'

Adik tengah pulun masuh motor abah..
Dah bersih, berkilat...
Simpan bawah rumah..
Safwan yang nak menyemat dengan kereta Ijal ( yang lama )sambil mencuci... mata..



Ni pulak tak dapat dipastikan, samada dia mencuci kereta atau sebaliknya..

Uuih...letih aih..kata daud sambil mengelap peluh di dahi sehingga menampakkan part2 yang tak sepatutnye..yg lain mungkin terpegun kot...hehehe..

Nampaknya mereka merancang hendak membuat sesuatu, setelah selesai mencuci kereta..

Apakah agaknya sampai tertonggeng-tonggeng itu..???

Apa lagi kalau bukan melompat....hampeh betul la diorang ni...

Sambil perlakuan mereka di halang oleh Pinny la, " Ya Allah, apakah yang akan terjadi ini..." kata Pinny....
Moga terhibur...

19 ulasan:

CT berkata...

Akak suka tgk kena lambung tu...hehehe

kakchik@ella berkata...

wah adik .. anak akak pun camtu. kalo tetiba dia tnya nak basuh keta mama boleh?? tu tandanya dia nak bodek. hehe ..

Papa Mifz berkata...

wah masing2 kamain lg bergambar yer...melompat2 lg..hehe

Ummi Izzah berkata...

paling malas nak cuci keta...
hubby bengang jer...
heheh

sekamar rindu berkata...

salam singgah..


follow ur blog,,

Fadzli Amir berkata...

Kak CT- Tapi kena pastikan yang paling kurus sekali la...heheh

Kakchik - nampaknya begitulah, semuanya sama je pasal membodek ni

PapaMifz - diorang tu memang macam tu, pantang org ambik gambar mesti nak melompat...

Ummi Izzah - saye pon malas nak cuci, kalau nak gak, pegi cuci mesin je...RM3..hehehe

Sekamar rindu - Thanks a lot..!!!

Amir faiez berkata...

tu bkn bodek abg li...tu muka tepaksa tu...hahaha..

Fadzli Amir berkata...

Tu dia, tuan empunya gambar dah marah la....hehehehe

Dr. Rodzila Rodi berkata...

cak!!
ni macam leh bukak car wash..
kete saya tunggu budget baru leh pegi saloon...hehehehe..
basuh kete abah ada makna tu...
tapi ni la kenangan..
bila berkumpul, buat keje sama2..
pastu...^Peace^ bergambar..
cool beb!

Fadzli Amir berkata...

Dr.Rodzila - Mau taknye, bangun lambat la, tak pegi semayang kat masjid la, hangin orang tua tu...Hehhee

Ajie Mohd Tahir berkata...

hahaha..klaka yg part pinny halang tu.

Fadzli Amir berkata...

Ajie- Dia memang klakar...hahahahha..

p.i.n.n.y berkata...

pinny bukan nak halang la..pinny pun nk lompat jgk tu..tp x jadi pulak..haha..

Fadzli Amir berkata...

Pinny - Hahahaha...saja la bagi penyedap cerita...

imah berkata...

cisss...knp imah xde la dlm gmbr ni..imah pun nk melompat gak..

p.i.n.n.y berkata...

nak jd lecturer x leh melompat2..kuikuikui

Fadzli Amir berkata...

Imah- Kamu tido lagi mase tu...hehehe

Pinny- Buleh, ape tak buleh pulak jadi lecturer sains sukan...

imah berkata...

hahaha..adehh..dgr nk jd lecturer ni trus jd tkt..keje x dpt lg la..cmne nk j lcturer..

Fadzli Amir berkata...

insyaAllah nanti dapat la tu...

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails