Member Kamcing Anak Haji Amir

Rabu, 18 November 2015

Mari Melukis

Assalamualaikum...Lama sangat dah tak update kat blog ni, malah kat facebook pun dah lama. Setelah sekian lama, walaupun banyak cerita tentang keluarga Haji Amir yang boleh aku muatkan kat sini, tapi oleh kerana keterbatasan masa, terpaksa aku abaikan.

Hari ni tup-tup terus cerita pasal melukis pulak...Aku tak pernah lagi melukis potret anak dara aku yang kecik sorang tu. Ni yang nak share sikit....hehehehe...Jom sediakan pensel dan kertas...


Mula-mula buat garisan menegak dan melintang dulu...

Macam biasa, aku suka lukis mata dulu...sebab kalau mata jadi maknanya yang lain tu mudah la...

Lepas tu baru lakarkan hidung, mulut, kening dan bentuk muka...

Mula lakar rambut pulak...

Detailkan mata...dan gelapkan mana yang patut..

Gelapkan pula bahagian muka dengan 'shadow'...( mana yang perlu )

Tambah baju...

Ok lah...siap...


Dhia Irdeena...ni gambar baru...semalam bila ambil dia dari rumah pengasuh...tutp kepala dengan jaket....
*Lakaran ni sebenarnya dah lama dah buat, cuma baru berkesempatan nak update...

2 ulasan:

saniahibrahim berkata...

Assalam canteknya potret yang dilukis.
Anak pun comel sangat....!

Azian Elias berkata...

omel nyeee... akak mmg tak pandai.. hubby je lah yg lukis muka akak.

Mungkin suka nak tengok ni...

Related Posts with Thumbnails